Lamor Corporation OYj:n Cospace-mallia tarjotaan nyt laajemmin Porvoon alueen yrityksille.
Lamor Corporation siirtyi vuonna 2019 coworking-malliin Rihkamatorin pääkonttorissaan. Coworking-malli saavutti suosiota ja tästä syntyi CoSpacen tarina ja tahtotila kehittää coworking-konseptia laajemmin myös Porvoon alueen yritysten hyödynnettäväksi.
"Olemme halunneet luoda paikan, jossa syntyy lisää menestystarinoita”, sanoo toimitusjohtaja Petter Larsen.
Coworking on työskentelytapa, jossa erilaisten yritysten henkilöstä tekee töitä jaetuissa yhteisissä tiloissa. Työskentelytavan etu on yhteisöllisyys, jossa yritysten välistä kohtaamista ja yhteistyötä syntyy luontevasti.
CoSpacessa työskentelee tällä hetkellä viikoittain noin 30 yritystä. Lisäksi on myös sellaisia yrityksiä, jotka käyttävät lähinnä kokoustiloja tai ostavat satunnaisesti päivälipun.
Kaikki mitä yrittäjä tarvitsee, löytyy nyt saman katon alta
Kiinteistön jokaisella kerroksella on oma käyttötarkoituksensa riippuen siitä, mitä työtiloja ja palveluita asiakas kulloinkin tarvitsee. ONE-ravintola muuttaa hieman muotoaan. Sen lisäksi, että ravintola on avoinna kaikille porvoolaisille, muuttuu sen muoto hieman loungemaisemmaksi työskentelytilaksi talon väelle. ONE Loungesta tulee, paitsi koko talon palvelupiste ja sisäänkäynti, myös paikka, missä voi myös työskennellä rennolla fiiliksellä.
"ONE Lounge on se rennoin tila ja koko talon olohuone”, sanoo Petter.
Toinen kerros (Floor Two) rakentuu kiinteistä toimistotiloista ja kolmas kerros (Floor Three) niin
sanotuista hot deskeistä, eli työpöydistä, jotka ovat kenen tahansa käytössä. Se missä kerroksessa työskentely tapahtuu, on sidoksissa jäsenyyteen. Esimerkiksi Floor Three on päivälipun ostaneiden
käytössä ja Floor Two privaattihuoneen varanneiden asiakkaiden käytössä. Tämän lisäksi kellarikerros (Floor Zero) tarjoaa monipuoliset kokous- sekä saunatilat, jotka ovat kaikkien asiakkaiden varattavissa. Jokaiselle käyttäjälle löytyy sopiva jäsenyys ja työtila omien tarpeiden mukaan. Loungen henkilökunta auttaa sopivan jäsenyyden ja työtilan valinnassa.
CoSpace on osa asiakkaan tarinaa
Asiakkaan matka CoSpacen palveluissa on muutakin kuin jäsenyys yhteisötyötilassa.
"Haluamme olla osa asiakkaamme menestystarinaa ja kulkea mukana asiakkaan arjessa", sanoo Petter.
Hyvä palvelu alkaa läsnäolosta. Henkilökunnan läsnäoloa vahvistetaan arjen keskellä ja henkilökohtaista apua ja palvelua on paremmin saatavilla jokaisen arkipäivänä.
Uudistuksen myötä CoSpacella on yritysten yhteen saattamisessa entistä aktiivisempi rooli.
Yhteisötyötilan tarkoituksena on tarjota mahdollisuuksia yrityksille kertoa omasta toiminnastaan esimerkiksi CoSpacen viestintäkanavia ja verkostoja hyödyntäen. Tämän lisäksi CoSpacen tavoit-
teena on saattaa yhteen palveluita etsiviä ja tarjoavia yrityksiä. Näin yritykset hyötyvät aidosti
toisistaan. Uudistuksessa kiinnitetään huomiota myös siihen, miten yritysten sisäisiä ja yritysten
sekä paikallisen yhteisöjen välisiä kohtaamisia voisi kehittää ja parantaa.
Face-to-face -kanssakäyminen on edelleen todella tärkeää ja CoSpacessa on nähty käytännössä, kuinka yhteisöllisyys ja kohtaamiset edistävät positiivisella tavalla liike- toimintaa ja kaupankäyntiä", kertoo Petter
Yhteisöllisyys ja verkostoituminen ovat osa CoSpacen ydinarvoja.
Asiakaskokemus alkaa Loungesta
Palvelun suunnittelu lähtökohtana on, että jokainen asiakas saa hyvää palvelua.
"Me haluamme tuoda palveluumme lentokenttien lounge-fiilistä, jossa asiakkaille tarjotaan tavanomaista parempaa palvelua ja asiakaskokemusta", kertoo Petter.
Uudistuksessa on myös panostettu palveluiden käyttökokemukseen ja yksinkertaistamiseen.
Itse palveluiden käyttöönotto ja maksaminen on uudistuksen myötä yksinkertaista ja helppoa. Myös kiinteistöön saapuminen on uudistuksen myötä helppoa ja selkeää. Asiakkaan matka alkaa 1. kerroksen One Loungesta, jossa yhdistyvät ravintola ONE sekä CoSpacen konsepti. Loungessa on arkisin vastassa henkilökunta, joka toivottaa asiakkaan tervetulleeksi, vastaa kysymyksiin ja
opastaa eteenpäin. Lisäksi asiakkaiden toiminta on tehty näkyväksi jo saavuttaessa Loungeen – kiinteistössä toimivien yritysten toiminta on selkeästi nähtävillä CoSpacen markkinointi- ja viestintäkanavissa. Näin yhteisöllisyys ja verkostoajattelu on läsnä koko ajan.
CoSpace on ilmastoystävällinen, kustannustehokas ja luova kumppani yrityksille
Uudistuksen myötä CoSpacen energiatehokkuutta tuunataan uuteen kuosiin. Automaatioiden avulla talon energiankulutusta ja käyttöasteita pystytään seuraamaan tarkasti sekä tekemään tarvittavat toimenpiteet energian säästämiseksi.
Työtilojen kustannustehokuudesta puhuttaessa coworking-tilat ovat omassa luokassaan. CoSpacessa on tarjolla 3000 neliötä halvimmillaan parin kympin päivälippua vastaan. Asiakkaalle tämä tarkoittaa sitä, että työtiloissa ei ole kiinni kalliita investointeja, vuokria tai pitkiä sopimuksia. Lisäksi yrityksen ei tarvitse murehtia tilojen käyttöasteeseen liittyviä asioita – esimerkiksi hukkatila tai hukkaenergia ovat jo valmiiksi minimitasoa CoSpacessa. Coworking-tila on erittäin energia- ja kustannustehokas sekä myös taloudellisesti riskitön vaihtoehto omalle kiinteistölle tai vuokratilalle.
Coworking-tilat vaikuttavat positiivisesti myös ihmisten työntekoon. Tutkimusten mukaan esimerkiksi tuottavuus ja luovuus lisääntyvät coworking-tiloissa työskenneltäessä. (Carsten Foertsch: Deskmag’s 2018 Global Coworking Survey).
CoSpace on vaihtoehto omalle toimistolle
CoSpacessa yhdistyy monia asioita, joita on vaikea, tai jopa mahdotonta saavuttaa vain omassa kiinteistössä toimimalla. Yhteisöllisyys ja luova yhdessä tekeminen, verkostoituminen, oman toiminnan esittely, kaupankäynti, kustannustehokkuus sekä energiansäästö ovat muutama esimerkki CoSpacen tuomista hyödyistä yrityksille. Voidaan sanoa, että CoSpace optimoi monia asioita yritysten puolesta. Tämä tarkoittaa yrityksille asioita enemmän ja paremmin.
CoSpacen väki haluaakin rohkaista kaikkia Porvoon alueen yrityksiä mukaan CoSpacen yhteisöön. CoSpace on hyödyllinen kumppani, vaikka oma toimisto olisikin pääasiallinen työpiste – tiloja löytyy myös satunnaiseen käyttöön – tämä mahdollistaa kaikille yrityksille luontevan mukaan pääsyn esimerkiksi verkostoihin.
”CoSpace on avoinna kaikille ja haluan toivottaa kaikki tervetulleiksi tutustumaan uudistuneeseen CoSpaceen”, sanoo toimitusjohtaja Petter Larsen.
Lisätietoa uudistuksesta:
Toimitusjohtaja Petter Larsen
Puh. +358400 969649
info@cospace.fi www.cospace.fi
Comments